Moments et activités choisis dans la vie d'une classe...
* BTS
À l’horizon : un projet qui prend forme
La recherche de partenaires internationaux pour un échange virtuel est lancée ! Ce projet prendra vie bientôt et est en train de se transformer : il s'agira d'un projet eTwinning en mathématiques et en anglais qui inclura des élèves français (BTS) et des élève et deux enseignantes turques.
* Dernière semaine de stage
Moment de vérité !
Mila et Paul ont élaboré une heure de cours et ont enseigné ;)
Paul s'est concentré sur l'IA et le travail du prompt sur ChatGPT pour travailler les fêtes du monde anglophone.
Voici deux des travaux de ses élèves : sur Galentine's day & Valentine's Day.
Mila s'est intéressée à l'environnement en chanson avec Concrete Jungle.
Ils s'en sont sortis tous deux à merveille !
* Suite de la tâche sur The Social Dilemma en BTS
Les étudiant(e)s ont rendu les posters/tâches finales et les ont présentés à l'oral.
Quelques uns de leurs travaux :
Marie-Hélène Fasquel-Erhart, Global Teacher Prize Ambassador.
Marie is an ESL and literature teacher from France and is a Global Teacher Prize 2017 Finalist.
Marie currently teaches at Lycée Raoul Dautry in Limoges and previously taught literature in the American international section of Lycée Nelson Mandela in Nantes. In 2019, Marie was honored as a “Chevalier dans l’Ordre national du Mérite” by Prime Minister Edouard Philippe.
Since 2017, Marie has continued to write (both textbooks and fiction) and blog about literature and teaching.
Marie is an eTwinning Ambassador, and here are some of her recent eTwinning projects:
2023-24: “Artificial Intelligence: a Blessing or a Curse?”
Students from Turkey, Germany, Italy, and France explored the impact of AI through this project. Recognising the importance of thoughtful engagement with AI, students were encouraged to analyse its potential, avoid misuse, and develop critical thinking skills.
In international teams, they researched AI, created podcasts, and won the First Hippocrène Prize (10,000 euros to fund a visit to one of their European partners). They also earned the National eTwinning Award.
2021-22: “Speak Up for Change”
This collaborative project focused on environmental issues. Students from France, Italy, Poland, and Germany worked in international groups to explore zero-waste initiatives, they tested 0 waste themselves, and proposed changes to their school principal, city mayor, and even the European Parliament.
Their efforts earned them the National and European eTwinning Quality Labels, the TAG Climate Action Project: School of Excellence Award, and finalist status for the Hippocrène Prize.
2020-21: “Podcasting Project: Content Creation at Our Fingertips”
During the pandemic, students from France, Germany, and Italy tackled the challenge of misinformation. In international groups, they created podcasts, interviewed experts on online learning and COVID-19, and shared their insights globally.
This project received both the National and European eTwinning Awards and an eTwinning Prize.
Et vous, qu'est-ce qui vous touche le plus ? Quels sont vos moments préférés de la semaine ?
Excellente semaine à toutes et tous !
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire
Bonjour !
Votre commentaire sera bientôt en ligne.
Merci d'échanger avec nous !
Gabriel et Marie-Hélène.